7 Şubat 2008 Perşembe

SEN NE SİN Kİ ? BEN OLMAYANDA

--- UÇSUZ BUCAKSIZ MISIRIN İÇİNDE BENDE VARDIM !! MEHMET ŞAHİN ‘İN
PEŞİNDEN GİDİYORDUM. ( buraya tekrar döneceğim )

Ol günün içinde gocca sabahtan beri bişey bulamamışız. İz kesip pek çok yorum yapılmış, yoruma muhalif yorumlar olmuş sanılmasınki yorumlar gazete köşe yazılarının terbiyesine bürünmüş. Deki şöyledir ; <<>> evet böyle mun min ekleriyle bezenmiş bizim dilimiz bende severim yerine göre hatta Cem Yılmaz söyleyince bütün salon gülebiliyor neyse dağılmayayım .
Ustaların kendinden emin, bu tür konuşmalarından ve köpekler bir şey bulamadı dediğimiz anlardan biri yine sıkıntılı bekleyiş homurdanmalar , --‘’ben dediydim falanca yere gidelim deye emme dinleyen kim ‘’ serzenişleri . Orada durup onları izlerim içlerinden değilim ama aralarındayım .yaş ortalamamız 50 diyebilirim.
Herkes bir ağacın yada gölgenin içinde, ağzında bir otu çiğneyen, uzanan , yüz üstü uyuyan. miskinler tekkesi avda sanki. . Çelik çomak, uzun eşek, gizlembeç derken nerden nereye geldi er kişinin oyun anlayışı ve aldığı tat değil mi? Maç bile yapardık aramızda gençken . Tam o anda çakalın mısırın içinden gelen belli belirsiz sesi durun laa!! Bi susun deyip ses dinleme moduna geçişimiz(bu arada çakal köpeğimizin adıdır) Tekrarlanmış bir eylem. Hayde bakalım tüfeğini kapan bir yana koşuyor bana Mehmet şahin düştü. Yatağa biz gidicez

Mehmet Şahin yaş elli küsur 1.60 x 60 kg ??? adam sanki güneşten kopmuş bir ateş topu nasıl yarıyor mısırları o geçerken kapanan mısırların kuru dalları yüzüme gözüme çarpıyor. aylardan eylül başı olsa gerek . Terliyim tozluyum saatlerden üçün sıcağında kendimi kaşıyacak zamana hasret yara yara gidiyoruz mısırları . Sanki ne kadar yürüdüysek ? Gün o mısırın içinde geçmiş gibi geliyor bana. Bitmeyen mısır tarlası , köy efsanesi abooo.. . Yinede gitmeliyim bu çağrıya kulak vermemek mümkün değil. Ne işim var burada demenin moralsizliğinden mısır yaran guduz adam durumuna geçmişim birden bire. Bunun sebebi nedir ? Çakalın sesi . Evet odur. 30 küsür adam bir araya gelende domuz bulamasın sende bir köpeğin burnundaki sinir uçlarına mahkum ol olacak iş değil !! o mısırın içinde bunları düşündüm giderken. Köpekle domuz avı yapıyorsun ve bi tek tetiği çekmediği kalıyor hayvanın hadi bu domuz aramakla bulunmaz velevki denk gele kekliğe, bıldırcına ne demeli oyun oynuyacaz ya biz e oyuncak lazım yav! aha işte köpek en sevdiğim oyuncağım. Bazısı canını verir köpeği için haklıdırda . Ama çoğu kezde köpek verir canını sahibi için oyunlar için oda bu işi seviyor demekki acaba her hafta sonu oynanan bu oyunun vaz geçilmez elemanı olmak duygusunu mu taşır bu hayvan yoksa bu durum onun için bir yaşam biçimi mi? Bilinmez. Söz bilinmeze gelince barak hiç çalışmadı bu gün dediğimiz günlerdede ne olduğunu bilemeyiz çoğu kez .-- Şeref ağabey’ in suratı asık canı bir şeyemi sıkıldı acaba^^ ile aynı anlamı taşıyor olabilir bu durum belkide .

Temelinde gönül eğlendirmek olan başka başka işlerle gönlü çok fazla eğlenemiyen domuz avcıları ve diğer avcılar, doğa tutkunları, hayvan severler , bunu sanırım kendimiz için yapıyoruz önce kendimizi yaptığımız avı çok seviyor ve önemsiyoruz ki hayvan besliyoruz. Yada yoldeş olsun bene dediğimiz noktada yalnızlığımızı paylaştığımız yerde yine biz varız. Bunların hepsinden münezzeh köpek olduğu için köpeği seven varmıdır yada ne kadardır ? bilinmez. Bu kişiler gibi olduğunu iddia edenlere halk arasında panter Emel , halktan metre cinsinden uzaklaştıkçada ....mırr.. mır.. mır.. diyorlar Almadan vermek Allah ‘ a mahsus ne de olsa. Yanlış birşey yaptığında da köpeği dövmek hak bize ya ! Ben nerde yanlış yaptım demeden yapıştır tekmeyi 3 metreden domuzu traşlayınca o seni ısırıyor mu? nasıl ısırsın? dili çıkmış bi karış dışarı soluyabilecek her noktasından soluyor hayvan bir saat kovgun yapmış belki. SEN NE SİN Kİ ?? ben olmasam diyecek hayvan ama diyemiyor. Muhtaçsın olum sen bana muhtaç muhtacı bildin mi sen? Hadi varıveee.. git keçiylen domuz avınıda netçen bi gören baken ??
Ben bununla emrolundum olum sen kendine at o tekmeyi , o küflü ekmekleride sen ye . Şu su tasının haline bak tu ! Allah cezanı versin senin insan kere emi. Dese diyebilse sahip kişi ömrünün geri kalanını 3 numaraya vurulmuş bir kafa ve çıbıklı picamalarla geçirebilirdi. Dersinki uğrama olmuş yazık. Cin çarpmış bunu . Ama olmaz tabi keşke rabbim bir dakikalığına hayvanları şu dünyada dile getirse .

Dur bak çakalı unuttuk. O domuzun başında salarken artık iyice yaklaştık Mehmet abi bi takım mimiklerle yeri işaret etti mısır bitti Bitimi dere , derenin beri yakasında çakal tan ! tan ! vuruyo yaklaştık iyice arkamız mısır tarlası derenin kıyısında 3 metrelik bi çalı içi görünmüyo ama fork! Furk! ses geliyo çakal ortada ben solda Mehmet abi sağda aramız 3-4 metre domuzda bize bir metre mesafede görünmüyor ama orda belli çakal burnunu bir sokuyor bir çıkarıyor çalıya …. Adrenalin!… fırladı fırlıyacak ordan derenin karşısına atamaz kendini bize çıkacak ama vurma ihtimalide var çıkarken o denli yakınız domuzla.

Adrenalinnnn…. Sizde alin iyi bişe buuu!! Hafta sonu jipine atlayıp 2 günlüğüne doğa satın alanlar sözüm taa meclisinizden içeri ne güzeldir falanca köydeki fırının ekmeği değil mi? Evet öyledir. Neyse konu bu değil domuzu vurucaz biz . Ha !! oğlum falan derken domuz aniden ikimizin arasından çıktı önümden geçip arkamda kaldı atamadım bile ilk anda ben tüfeği çevirene kadar mısıra daldı bu arada Mehmet abi iki tane attı bir tanede ben orta boy bi domuz . Köpekte peşinden hadeee yine mısıra karambole ilerlerken ta ta tafff… işlem tamam çoban Hasan mısırın çıkışında işi bitirdi . Sonuçta kısır günün sonuna doğru iyi bir heyecen yaşadım . İş bu heyecanı çakalın sayesinde yaşadık .Çocuğun dünyaya gelip ana baba olma kimliğini bize kazandırdığı gibi . Köpekte bizi avcı yapan temel unsurlardan biri onlara sahipten çok arkadaş gibi davranmakta fayda vardır sanırım. Çocuklarımıza yaptığımız gibi değil ! sahip gibi değil ! arkadaş gibi olmalı

. Eyyy!!.. İskandinav çarlisi ve fino besleyenler onları kuaförlere götürüp maymına çevirenler eyy !.. kangalları evin banyosunda balkonunda besleyenler. İnsan arkıdeşine böyle davranmaz davranırsa o arkıdeş olmaz.

Sonrada çay demledik közde demlenen çayın tadı bir başka oluyor . Evet gerçek bu ! inanın

1 yorum:

güngör dedi ki...

offf offf sen zaten benim 2 senedir ömrümü yedin.bak sabah sabah karınlarım ağrıdı gülmekten yine.ellerine sağlık abicim çok doğru demişsin.biz neyizki köpeklerimiz olmayınca.