26 Aralık 2007 Çarşamba

26 aralık 2007 çarşamba ( domuz küçük ama ekip büyük )






26 aralık 2007 hilmi,murat,seko,umut,mehmet, ve ben yine dağlarda koşturmak için sabah klüpte buluştuk, hem kahvaltımız yapıyoruz hemde ahmetbeyli 'den ava misafir olarak katılacak tolga ve zekiyi bekliyoruz. ama bizim misafir avcılar biraz ehli keyif çıktı. yanımıza geldiklerinde saat 9:30 olmuştu .biraz sıkıntıyla çıktık yola. mevki yine pazar gün av yaptığımız (şirince köyü yangın kulesi mevki)tekrar 2. bir avı aynı yere yapmamın sebebi,o gün kaçırdığımız büyük bir domuz .av maaline ulaştık ve ben hemen attım kendimi arabadan,koyuldum iz kesmeye.hemen hemen bütün şeritleri gezmeme rağmen o büyük ize rastlayamadım biraz üzüldüm. ilk postayı yapacağımız yere karar verdim ve hilmiye bu parçayı sarıcaz ona göre kesin deyip aldım köpekleri yürüdüm.köpekleri salacağım yere doğru yürürken alt tarafımdan gelen köpek sesleri dikkatimi çekti.biraz daha aşağıya inince anladımki orda tavşan avcıları vardı .telsizden hazırız ononsu gelince hemen köpekleri saldım.ama barak hayatında daha önce yapmadığı bişeyi yaptı alt tarafımızda bulunan tavşan kovan köpeklere doğru koşarak gitti barak gel mel falan filan dinlemedi.neyseki barak tavşan kovmaz,köpeklerin yanına gitti ama ordan çabuk ayrıldı. oradan köpekler hilmiye doğru gitti ve bende hilmiye köpekleri tutup geri getirmesi için anons ettim.yaklaşık 15 dk sonra hilmi köpeklerle geldi ve yerine döndü, ben barağı biraz fırçaladıktan sonra tekrar aynı yere saldım barak yediği fırçayla hemen ava başladı.saldığım parçada hiç bişey bulamadık ve hemen 2. postaya geçtik tekrar saldım köpekleri az sonra barak ses vermeye başladı ama yoldan aşağı indi yani sargıdan çıktı .hemen aceleyle köpeğin alt tarafına yetiştim bu arada köpekler domuzun başına varmıştı .
bende bağrış başladı havaya 1 el sıktım domuz yürüdü yaklaşık 150 mt köpeklerin sesi açıldı bende bu ara hilmiye size doğru geliyor diyordum ki köpeklerin sesi geri döndü.ben tekrar sürek yapmaya başladım ama bu domuz heralde sağır dı. yine yatağına geri döndü,ben tekrar yüklendim ama beni pek tınlamıyor.biraz yatağa doğru yürüdüm köpekler tam karşımda sarıyorlar,bu arada ben dururmuyum bağrış çağrış yıkıyom ortalığı .birden domuz köpeklere daldı ve yaklaşık 15 mt yürüdü domuzu gördüm durdu ve dinliyor,benim mesafem ise yaklaşık 50 mt hemen tüfeği yüzüme aldım . tam koltuğuna tek atış yaptım domuz 1-2 saniye olduğu yerde öylece durduve birden dereye doğru yuvarlanmaya başladı köpekler arkasından hemen bende görüntü alabilmek için telefonumu çıkardım ve köpeklere doğru inmeye başladım.oraya geldiğimde domuz ölmüştü.köpekler hırsını alabilmesi için biraz durdum .az sonra mehmetle beraber hilmi geldi yanıma.ben aynı yerde bir yada bir kaç domuz daha olduğnu düşünüyordum çünkü oraya giren iz kalabalıktı.hilmi ve mehmeti yerine gönderdikten sonra tekrar köpekleri aynı yere saldım köpekler o parçayı gezdi ama bir icraat olmadı . köpekleri tuttum ve arkadaşlara toplanmaları için anons ettim,zaten ava çok geç çıktık öğlen omuştu,toplandık ve yemek molası verdik,yaktık bir ateş hem sucuklarımız pişirdik hemde ben elimden geleni yapmama rağmen domuzu yatak bölgesinde vurduğum için fırçamı yemiştim.yemek ve fırça faslından sonra bir posta daha yapmak çin toplandık ve ordan kurt kayası mevkiine geçtik.arkadaşlar yerlerini aldı ve ben (amele)tuttum yine köpeklerin ipinden.kurt kayasının altındaki zeytinliğe doru indim ve saldım köpekleri köpekler aşağıya doğru yöneldi,yaklaşık 20 dk sonra derinden köpeklerin sesini duydum ve otarafa yöneldim, köpekler domuzu bulmuş ve kovguna başlamıştı hemen havaya ateş etmeye başladım .ama hayatta ilkler hep olur .domuz daha önce görmediğim bir yere belevi üstündeki sırta doğru kaçmıştı.yapacak bişey kalamıştı oturup beklemeye başladık 2 saatlik sıkıcı bir bekleyişin ardından köpeklerin sesi derinden gelmeye başladı ,bizimkiler geri getiriyordu hemen umuta motorla alt yola dolaşmasını köpeklerin bizden tarafa geçmesiyle sürek yapmasını istedim ve umut hemen motora atladı ve gitti. 15 dk sonra umutun silah sesleri duyulmaya başladı köpekler bize doğru çıktı ve önezeye yöneldi .az sonra önezede bir silah patladı ve hilmi bana tamam tolga vurdu dedi. bende tam önezeye yönelmiştimki 2 el daha silah patladı hemen döndüm ne oldu diye bu arada köpeksiz bir domuz kaymış ve oda zekinin üzerine gitmiş oda onu vurmuş.av tamamdı topalandık ama bir eksik vardı barut ortalıkta yoktu arkadaşlara sordum ve kimse görmemiş ama köpek kovgundaydı . biraz bekledik ama hala ses yok.az sonra hilmiye misafirleri al ve selçuğa inin onlar geç kalmasın dedim hilmi arkadaşlarla yola çıktı ,onların orkasından umut ve serkanıda gönderdim .ben kuzenim muratla beraber orada kaldım ne olursa olsun köpeğimi dağda bırakmam gerekirse sabaha kadar ararım dağlarda .ufak bir ateş yaktık otur otur sıkıntı bastı havada karardı kararıyor .kalktım ve köpekleri ilk saldığım yere doğru indim ve orda barutun sesini duydum hala o saatte domuzun başında sarıyordu.aslında çok hoşuma gitti hırsı ama hava kadardı ve soğuk hemen çağırmaya başladım yaklaşık 30 dk sonra çıka geldi biraz onu sevdim ve arabaya doğru yöneldim .eve geldiğimizde ise saat 7.30 du.şimdide hem yordunluk çayımı içip hem yazımı yazıyorum.avcılığı seviyorum hepte sevicem ...

Hiç yorum yok: