29 Aralık 2007 Cumartesi

29 aralık 20007 cumartesi (güzel avdı ama)












sabah saat 8:30 gözlerimi çalan telefonun sesine açtım ,kendime geldim ve telefona koştum.daha karga bokunu yemeden sabah fırçasını hilmiden ben yedim.ama haklıydı.akşamdan beraber konuştuk ve sabah ava gidecektik ben beyfendi uymuş kalmışım,aslında yapmam öyle şeyler ama oldu birkere.hemen toparlandım üzerimi giyindim,silahımı aldım doğru canım kadar sevdiğim köpeklerimin yanına çıktım.hemen ayaklandılar ve üzerime atlamaya başladılar,tuttum iplerinden hilmiyle buluşacağımız yere doğru çıktım yola.hep ava giderken yaşadığım o heycan içimde,bayram sabahındaki coçuklar gibiyim.selçuk çıkışında hilmiyle buluştum,ve av maailine doğru yolumuza devam ettik.buz gibi havada motorlarla yavaşca ilerleyip bir yandanda sohbetle 30 dk sonra av yerimize ulaştık.yaktığımız ufak bir ateşin başında hem yapacağımız avı konuşuyorruz,hemde sabah fırından aldığımız çıtır simitlerle kahvaltımızı yapıyoruz .o smitin tadıda sabahın kırağısında bir başka güzel ,o bir tek simit o an başka hiçbir şeyle değişilmez.sohbet ve kahvaltımız bittikten sonra hilmiyle ters istikametlere doğru ayrılıp iz kesmeye başladık.yaklaşık 300 mt yürüdükten sonra 2 tane ize rastladım,ve bir müddet takip edip ormana soktum,hemen hilmiye seslendim ve hilmi yerini aldı.işte heycan başlıyordu,ava her gittiğimde sanki ilk defa gitmişim gibi köpeklerimi salacağım an kalbim çarpıyor.zaten avcılığı yaptıran o heycan değilmi.oracıktan saldım köpekleri.ses vererek ok gibi fırladılar elimden,bir süre ilk saldığım parçada izi sürdüler ve köpekler ormandan çıktı, ses vererek efes gölüne doğru gittiler.bende arkalarından surlara doğru çıktım,hem köpekleri dinliyor,hemde o güzel doğayı seyrediyordum.az sonra hilmide geldi yanıma.köpekler gölün sazlığında ses veriyorlardı.ama domuz ordada kalmamış,izi ordanda çıkardılar ve bülbül dağına doğru çıktılar. 1 saati geçmişti ve köpekler hala kokudan ilerliyordu.bülbül dağından tekrar arvalyaya doğru yöneldi köpekler.ordan bir parça ormana girdiler,hilmi hemen önünü kesti ben köpeklerin arkasından.ama domuz ordada kalmamış,köpekler orayıda geçti ve az sonra bir ileriki parçada domuzun başına vardılar.hilmi aceleyle önüne geçmeye çalıştı,ama yetişemedi domuz hiç dayanmadı ve hemen yatağı terk etti.bir müddet arkasından gittik.köpekler karşıya meryemana dağına geçmişti.bizim oraya dağ yollarından gitmemiz mümkün değil,kuşadası asvaltından dolaşmamız lazım.olduğumuz yerden bir müddet köpekleri dinledik ,tam enin olamakla beraber köpeklerin sesi bahçecik boğazına doğru gidiyordu.yavaş yavaş köpeklerin sesi uzaklaşarak koyboldu.ben dayanamadım ve yola çıktım ,arkamdan hilmide.köpeklerin sesini duyduğumuz son noktalara ulaştık.ama hiçbir ses alamadık.belirli noktalara gidip her yeri dinlemeye başladık ama hiç bir ses yoktu.uzun bir bekleyiş başladı 2 saat geçmesine rağmen hala bir gelişme yok. ben daha fazla duramadım ve köpekleri ilk saldığımız yere gidiyorum dedim hilmiye onun orda kalmasını istedim.çünkü biz karşı tarafa geçerken köpekler geri dönmüş olabilir düşüncesi vardı bende.köpekleri saldığımız ilk noktaya geldim.malesef ordada bir ses yok . çok geçmedi ve hilmi telsizden köpekler kuşadası asvaltı üzerinden geri dönüyor dedi.köpeklerin sesi 3.5 saat sonra çıkmıştı ve geri geliyordu.az sonra bende köpekleri duymaya başladım .hemen hilmiye döndüm onunda yanıma gelmesini istedim.köpekler gelirken hangi tarafa yönelecek diye karşıdan dinliyorum.yeni yetiştirdiğim barut ve hilmi nin köpeği arap kovgunda babalarının arkasından yel olmuşlar.onlar av yaptıkca köpek yetiştirmenin başarısına ulaşmaın zevkiyle dinliyorum onları.köpekler yönlerini belirledi ve ben yerimi aldım.adres verilmişcesine üzerime doğru geliyolar.biraz sonra domuzun ormanda sesini duydum iyice yorulmuş neseflenerek üzerime doğru gelior.ben tam köşe noktadayım.sağımdan ve altıma doğru inen şeritten çıkabilir,2 tarafada dikkatle bakıyorum.domuz ilk önce sağıma doğru yürüdü ve şeridin kıyısına kadar geldi,tüfek yüzümde ve çıkmasını bekliyorum artık.o an dünyadaki hiç bir olay yok aklınızda köpekler domuz ve siz sanki dünya durmuş dondurmuşlar bir süreliğine.domuz birden geri döndü ve solumdaki şeritten hızla fırladı,görmemle beraber bastım tetiğe.oracıkta kaldı. köpekler geldi ve onlarda 5 saatlik emeğin ödülüne ulaştılar.hilmide bu arada yetişmiş ama ses yapıp domuzu kaçırmıyayım diye yanıma yaklaşmamış.oturduk şeridin kıyısına başladık avın hararetli ve heycanlı sohbetine,anlat anlat bitmez artık o sohbet.kalktık ve anı ölümsüzleştirmek için fotoğraflarımızı çekildik.tam bu sıra murat aradı ve ben yanınıza gelicem nerdesiniz dedi ,yeri tarif ettim ve gelirken su ve yicek bişeyler getirmsini istedim.biz aynen gır gır şamataya devam ettik.yaklaşık 30 dk sonra murat misafiri orçunla beraber yanımıza geldi.biz murata değilde eline bakıyoruz ne getirdi diye.acıktık tabi muratı görenmi var .sağolsun kardeşim koca paket gofret getirmiş, biz hilmiyle 2 aç başladık gofret kemirmeye,bu arada azımız boş kaldıkça 2. avı neye yapalım diye konuşuyoruz .karnımız nisbeten doydu ve dinlendik.aslında bize kalsa yerimizden kalkmıcaz ya ,murat ava yeni geldi o dururmu.kalktık ve hemen üzerimizdeki parçayı aramak için hareket ettik.ben murat ve orçun öneze yapacağımız yere doğu çıktık ,hilmi ise köpekleri salmak için alt tarafımızda kaldı.yerimizi alır almaz hilmiye anons ettim köpekleri salması için .(ben ona köpekleri sal dedim o gitti köpekleri domuzun üstüne attı)şans ya hilmi köpekleri salar salmaz köpekler domuzu buldu .hilmi aşağıdan sürek yapmaya başladı ama domuz kalkmıyor,hilmiyi baya uğraştırdı . havaya silah atarak bağır çağır sonunda yürüttü domuzu,köpekler kovguna geçti ve geliyorlar.sanki az önce domuz vuran ben değilmişim gibi başladı yine heycandan kalbim çarpmaya.domuz direk orçunun üzerine doğru gitti .yukarıdan seyrediyorum nasıl atacak diye,ama ne olduysa onun önünden döndü ve yukarıya yöneldi köpeklerin sesi .muratla aramıza girdi ya murata yada bana çıkacak .köpekler iyice yaklaştı ben fermalamaya başladım her an şeride atlayabilir.bir yandanda muratı kesiyorum .murat işaretle önümde dedi ve tüfeği yüzüne aldı henüz 10 sn geçmemiştiki tetiği çekti. yanına doğru yöneldim köpekler sesi kesti anladım ki vurmuştu ,çok iri ve güzel bir domuzdu.2. av çok kısa sürmüştü ama çok zevkliydi.hilmide yanımıza çıktı,yine başladı sohbet 25 dk süren avın bile sohbeti bile saatlerce sürer artık ,hep söylerim avın güzel yanı sonundaki sohbeti. bir av günü daha bitti.bazen çok dua ederim gün bitmesin biraz daha dağda kalayım diye.heralde elimden gelse hiç inmicem dağlardan şehre.dağlara aşığım

Hiç yorum yok: